Univerzální dálkové ovládání, verze 1 (2013)
Po přechodu na platformu STM32 z Arduina mě čekalo přeprogramování dálkového ovládání. V předchozí verzi jsem byl nucen využívat softwarový USART, který měl občas již nepříjemnou latenci. Ovládání se tak zasekávalo a nefungovalo 100% spolehlivě.
Se změnou procesoru, se změnily i nároky na prostor a napájení. Ostatní prvky zůstaly stejné. Pro nový procesor jsem vytvořil kapsu přiděláním malého L profilu pomocí tavné pistole. Z krytu na baterie jsem odbočil 2.8V pro procesor a periferie, 4.8V pro XBee modul.
Veškeré periferie jsem pak připojil k procesoru bez další větší změny. Nyní již (jen stačilo) naprogramovat procesor. Pro komunikaci s XBee jsem vytvořil jednoduchou knihovnu, které s ním komunikuje v základním režimu se 2 zařízeními adresně propojenými. Jedná se tedy o relativně snadný problém.
Poté stačilo jen s využitím vlastních knihoven rozchodit jednotlivé periferie, periodicky je číst, sestavit příkazy a ty vysílat pomocí XBee modulu a případně validovat odpověď. Jelikož má vývojová deska STM32F100, kterou jsem použil pro vývoj tohoto ovládání, více USART bran a debugger, bylo odladění výsledného kódu mnohem příjemnější záležitostí, než tomu bývalo u platformy Arduino.
Přestože jsem z předchozí verze využil celý kryt a vytvořené desky plošných spojů, vývoj mi zabral více času, než jsem čekal. Bylo to především dáno učením se s procesorem. Přeci jenom je jeho konfigurace a programování z počátku složitější než dřívěji používané platformy.
S ovládáním jsem byl spokojen. Oproti předchozí verzi bylo o dost spolehlivější. Avšak moc dlouho mi nevydrželo, protože se blížili Vánoce a já jsem si nadělil další XBee modul a dva joysticky s čímž koncepce tohoto ovládání poněkud padla a já začal pracovat na návrhu ovládání nového.
Kliknutím na název zobrazíte zdrojový kód